Show den 13.10.23

4. okt 2023

Billetsalget til årets første show er åbent

Oplev et smukt og barokt show på Fabrikken for Kunst og Design hvor den nye elevårgang viser deres arbejde med projektet: Ud af Mørket

Ud af Mørket tager afsæt i barokkens drama og draperier – og udstillingen på Statens Museum for Kunst af samme navn.

Periodens tematikker og motiver er omsat til sprudlende og ekspressive showpieces som iscenesættes med live barokmusik, acro-performance og et festfyrværkeri vilde pieces på scenen på Fabrikken for Kunst og Design.

På bare tre uger har eleverne forvandlet 130 ruller kasserede håndklæder fra Elis til smukke og fortællende pieces. De kasserede tekstiler er bearbejdet og forædlet med kærlighed og naturfarve med krap, indigo og cochenille. Vi har arbejdet med drapering, rynk, læg, plissé og arketypiske beklædningselementer og forvandlet et udslidt materiale fra industrien til ekslussive og poetiske beklædningsudtryk.

Køb din billet her

Vi glæder os til at se jer!