Protection from Impact: Iscenesættelse og præsentation

14. nov 2021

I 5 uger har vi arbejdet med showpieces i Scenario 1 under titlen “Protection From Impact”
Scenario er Textilskolens længere designprojekter, hvor viden og redskaber fra de faglige laboratorier bringes i spil i en konkret kontekst – et designscenarie.

Der er blevet eksperimenteret, idéudviklet, formgivet og knoklet på livet løs i værkstederne igennem de sidste uger. Med ét af de 4 tekstile håndværk væv, strik, padding og tryk som udgangspunkt, har alle elever udarbejdet et showpiece som forholder sig til kroppen, og som giver beskyttelse mod sammenstød.

I torsdags var der iscenesættelse og præsentation af de vilde, spændende og smukke showpieces, og fredag bød på fernisering og fejring af de flotte resultater.

I næste uge vil alle showpieces blive bragt videre ud i verden for at indgå i en professionelt produceret dansefilm i et samarbejde med Stepz Dansestudio. Mere herom senere!