Nye ansigter på Textilskolen

25. jan 2022

Et stort hold nye, skønne elever har sluttet sig til efterårsholdet på Akademilinjen.
I de første uger har de nye besøgt Laboratorium for Form, Krop og Produkt og Laboratorium for Idé, Proces og Metode.

I Laboratorium for Form, Krop og Produkt arbejder vi med form og materialer i forhold til kroppen. Vi arbejder med sy-teknik, konstruktion og drapering og undersøger hvordan tekstile materialer forholder sig til en levende krop i bevægelse. Vi arbejder med formforståelse og forholdet mellem det to-dimensionelle flade papirmønster og den tre-dimensionelle form, i tekstil på kroppen.

I Laboratoriet for Idé, Proces og Metode har vi med temaet VAND som omdrejningspunkt begivet vi os ud i en designproces, hvor vi researcher, afprøver metoder, idéudvikler, undersøger og reflekterer over designprocessen.
Vi har gensmagt vand, vi har indsamlet ting relateret til vand, hyldet vandets værdier i taler, og udforsket vand som farve, form, materiale og metafor. Vi har med udgangspunkt i vores idéudvikling udviklet beklædning og wearables som ud over at relatere sig til emnet vand, forholder sig til en bæredygtig kontekst.

I deres første uger på Textilskolen kommer de nye elever på Akademilinjen også til at stifte bekendtskab med Designteori & Metode, Croquis og Tekstile Redskaber, før de sammen med efterårsholdet fortsætter ind i et forår spækket med spændende forløb, designtalks, optagelsesprøver og faglige fællesskaber.