Idé, proces og metode

19. aug 2021

Vores skønne hold af nye elever på Akademilinjen har modigt kastet sig ud i første forløb på Laboratoriet for idé, proces og metode.

Med temaet JORD som omdrejningspunkt, har vi begivet vi os ud i en designproces, hvor vi researcher, afprøver metoder, idéudvikler, undersøger og reflekterer over designprocessen.

Vi har gravet dybe huller i skoven for at undersøge jordlagene, indsamlet og tørret jordprøver som vi udvinder farve og maler farveskalaer med. Vi har set på sandkorns fantastiske former i stereolupper og haft selskab af en geolog, som har hjulpet os med at forstå jordens processer og udfordringer i et klimamæssigt perspektiv. Vi har sanset og  skrevet hyldesttaler til jorden som en del af vores research på emnet, og haft fingrene i den lækreste rødler for at udlede form-principper fra vores research. Ordsprog og talemåder er blevet omsat  til små animationer, og opslagstavlerne bugner af spændende materiale fra vores research og idéudvikling over temaet jord. Vi glæder os til at tage et skridt videre i designprocessen om et par uger, når de tekstile redskaber på skolens værksteder er blevet introduceret.