Hjemstavn Festival. Flashback

10. aug 2023

Flashback til en magisk dag i skoven. Vores første festival, Hjemstavn, var en kæmpe succes.

Textilskolens seje og engagerede elever skabte festivalen sammen med vores dygtige undervisere. Festivalen blev skabt i fællesskab fra bunden i en co-creation designproces. Fra den første åbne, fælles brainstorm, til formulering af dogmer, koncept, identitet, program, indhold, logistik og show. Elevernes egne tekstile værker dannede den smukkeste ramme på en dag, hvor solen skinnede og alt gik op i en højere enhed.

Festivalen bød på lyrikoplæsning af Amalie Smith, livemusik, plantekoncert, bank-en-blomst-workshop, streetfood, tekstile konstruktioner og installationer, bar, show og fest i skoven. Og en masse eftertænksomhed og opmærksomhed på den natur og skønhed vi lever med og i.