Forår og fernisering

30. mar 2022

De sidste uger har budt på fordybelse i et væld af spændende valgfag, foruden selvstændigt arbejde med optagelsesprøver til designskoler i ind og udland. Undervisningen på Textilskolen består af to forskellige elementer som vi kalder LAB og Scenario. LAB er designfaglige laboratorier hvor vi undersøger og fordyber os i et bestemt fagligt område. Scenario er designprojekter, hvor viden og redskaber fra laboratorierne bringes i spil i en konkret kontekst. Et designscenarie.
Ind i mellem har vi valgfag, som giver mulighed for at dykke ned i og fordybe sig i særlige områder inden for designfaget. Valgfagsblokken har dette forår indtil videre budt på blandt andet: Fashionfilm, med alt fra planlægning til produktion, Upcycling af gummislanger til jakker, tasker m.m., væv, strik, Zero Waste, Slow Textiles, tegning og tuftning. I fredags fejrede vi foråret og afslutningen på nogle af valgfagene med udstilling og fernisering af proces og produkter fra de udbytterige uger.