Hjemstavn festival 20.06.24

12. jun 2024

Kom til designfestivalen Hjemstavn og oplev Textilskolens naturgrund ved Vejlesø i Holte som scene for en festival for design, musik og fællesskab.

Hjemstavn er platform for den unge talentmasse indenfor design og tekstile håndværk, og scene for show og udstilling af den afsluttende årgangs arbejde med projektet TRANSIENCE. Begrebet Transience kan forståes som flygtighed, tidslighed og foranderlighed. En overgang fra et stadie til et andet. Noget der varer
et kort sekund eller tusinder af år. Eleverne har fortolket temaet og designet tekstile projekter til beklædning eller til rum og instalation, som altsammen iscenesættes og præsenteres på festivalen. Som benspænd i opgaven er derudover et krav om at alle materialer enten er biologisk nedbrydelige, fundne eller genbrugte. Ingen jomfruelige materialer indgår.

Festivalen er også rum for workshops udviklet af eleverne, for refleksion og udveksling af tanker og idéer om de tekstile håndværk og designs potentiale i en bæredytig fremtid.

Og så er det en fest med et ambitiøst livemusikprogram, DJs og bar – for skolens elever, tidligere og kommende elever, netværk og venner. Alle er velkomne!

Festivalen designes, udvikles og afvikles af skolen elever, med alt fra design, show og workshops til logistik, affaldshåndtering, billetsalg, projektledelse, opbygning og økonomi.

Vi glæder os til at se jer til en fantastisk festivaldag, med workshops, foodtrucks, bar, show, koncerter og dansegulv i skoven.

Køb din billet på billetto her. Fuld festival progam med koncerter, workshops, performances og fest koster 80 kroner hvis du er under 30 år og 95 hvis du er over 30. Børn under 10 år har gratis adgang sammen med en voksen.

OBS! Hele skolens grund tages i brug til festivalplads. Der er derfor ingen mulighed for parkering ved skolen uden forudgående aftale. Biler kan parkeres ved Holte station.